Webbinarium: Hur använder man ”fullkorn” i märkning och marknadsföring?

Den 6 maj anordnar FullkornsFrämjandet ett webbinarium om vilka möjligheter och regler det finns att förhålla sig till när man använder ”fullkorn” i märkning och annan marknadsföring.

Att intaget av fullkorn behöver öka råder det ingen tvekan om. Ett sätt att göra det enkelt för konsumenter att hitta produkter med fullkorn i butik och bageri är att lyfta ordet ”fullkorn” i fullkornsbröd och andra produkter.

Välkommen till ett webbinarium i regi av FullkornsFrämjandet om vilka möjligheter, regler och riktlinjer det finns att förhålla sig till när man använder ”fullkorn” i märkning och annan marknadsföring.

Seminariet riktar sig främst till dig som jobbar i företag som producerar och säljer livsmedel, oavsett liten eller stor verksamhet.

Tid: Tisdag 6 maj kl 13-14
Plats: Digitalt
Anmälan: Hur använder man ”fullkorn” i märkning och marknadsföring?

Brödinstitutet och Sveriges bagare & konditorer är stolt partner till FullkornsFrämjandet.

Här kan du läsa mer om fullkorn.

—————————————————————-

FullkornsFrämjandet har ytterligare två webbbinarier under våren:

16 maj: Varför ska vi äta mer fullkorn? Professor Rikard Landberg, Chalmers tekniska högskola berättar.

10 juni: Ett halvår efter Nobelmiddagen – vad hände? Kulturgröten på Nobelmiddagen satte kornbulgur på kartan. Nu berättas historien om hur det gick till.

föreläsare

Maria Sitell,
kommunikationschef, Brödinstitutet/Sveriges bagare & konditorer

Ulrika Erhardt
Expert Livsmedel och lagstiftning, Livsmedelsföretagen

Elisabet Rytter
Nutritions- och forskningsansvarig, Livsmedelsföretagen