Webbinarium om hur man använder ”fullkorn” i märkning och marknadsföring

Att intaget av fullkorn behöver öka råder det ingen tvekan om. Ett sätt att göra det enkelt för konsumenter att hitta produkter med fullkorn i butik och bageri är att lyfta ordet ”fullkorn” i fullkornsbröd.
Klart trendbrott för kolhydraträdslan

Ungefär ett decennium efter att kolhydratskräcken var som värst har brödet, som stod i dess värsta skottglugg inte bara tagit sig tillbaka, utan står idag starkare än nånsin.
Fermentering, folkhälsa & fullkorn – en sammanfattning

Med två toppforskare med fokus på matens förebyggande effekter och fullkornets roll i tarmen gav Brödinstitutets seminarium mersmak för mer av både fullkorn och surdeg. Metoderna för att nå dit är enklare än vad många tror.
Från seminariet ’6-8 brödskivor – vad hände sedan?’

Fullkorn skulle kunna vara ett annat ord för hållbarhet sammanfattade Livsmedel i Fokus Brödinstitutets seminarium på tema 6-8 brödskivor -vad hände sedan?
Vikt och viktigt – vart tog folkhälsan vägen i tider av kris?

Varför är det så sällan folkhälsotema på ledarsidorna, vilken roll har kroppsaktivisterna, hur stort är det personliga ansvaret för sin vikt i förhållande till samhällets samt om dålig karaktär och om det är ok att påpeka för andra att de behöver ändra sina levnadsvanor.
Gluten – myterna och sanningen. Om vikten av att äta glutenfritt för vissa och inte för alla

’Man kan inte ha lite celiaki, lika lite som att man kan inte vara lite gravid.’
Från LCHF till klimathot – Brödtermometern visar kurvan

Brödtermometern – en årlig opinionsundersökning från Brödinstitutet som presenterar vad vi i Sverige anser om bröd, fullkorn och kolhydrater.